piątek, 21 lutego 2014

Trening w domu - 4 (nie)zbędne przyrządy

Jaki sprzęt jest niezbędny do ćwiczeń w warunkach domowych? Tak na prawdę żaden.
Bez problemu można wykorzystać to co już mamy - meble, butelki w wodą, a nawet kij od miotły :)
Jednak prawda jest taka, że wszystko zależy od tego jak chcemy żeby nasz trening wyglądał.

Jeżeli planujesz ćwiczyć np tylko z Chodakowską - wystarczy Ci mata (właściwie jej nie potrzebujesz, bo możesz użyć kocyka, dywanu, ręcznika itd itp) natomiast jeżeli chcesz poćwiczyć siłowo dobrze by było zakupić sztangę, hantle itd.

Chciałabym Wam przedstawić subiektywny spis 4 przyrządów/akcesoriów przydatnych do ćwiczeń w domu.




1. Hantle
 Nie mam tutaj na myśli hantli o jednym ciężarze (chyba, że wykonujesz tylko ćwiczenia aerobowe), ale takie, w których możesz zmienić ciężar (bitumiczne, systemowe, żeliwne). Jest to niezbędne przy treningu siłowym. Nie wyobrażam sobie wykonywania ćwiczeń na nogi i ręce na jednym ciężarze.  Ja korzystam z hantli żeliwnych, które kupiłam w Decathlonie. Jestem bardzo zadowolona! Jedynym minusem jest czas, który zajmuje mi zmiana obciążenia podczas treningu (ale też nie trwa to nie wiadomo ile - nie przesadzajmy). W przyszłości planuje zakupić hantle systemowe, w których zmiana obciążenia trwa kilka sekund :)
     [źródło]

2. Mata
Nie jest to przedmiot niezbędny. Tak jak już wcześniej pisałam wystarczy dywan lub ręcznik. Ja swoją matę zakupiłam dopiero kilka dni temu w biedronce - zapłaciłam ok 20zł (w decathlonie ceny wahają się od 15 do 120zł; w tk maxxie chyba około 50zł). Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Przede wszystkim na materiał, cenę, przyczepność i długość.



3. Skakanka
Jeżeli nie masz miejsca i pieniędzy na bieżnie/rowerek/ergometr - skakanka jest świetnym rozwiązaniem. Poprawia kondycję, wytrzymałość, pomaga wyrzeźbić mięśnie całego ciała!!!
Jaką skakankę wybrać? W sklepach mamy ogromny wybór - skakanki mierzące ilość skoków czy spalonych kalorii, z obciążeniem, wykonane z różnych materiałów. Najważniejsza w wyborze jest długość skakanki - stajemy na środku skakanki - uchwyty powinny sięgać do pachy :)



4. Drążek
Na pewno pomyślałyście - po co mi drążek skoro nie potrafię się podciągnąć? Nic bardziej mylnego.
Wystarczy kupić gumę, za pomocą której będziecie wykonywać podciągnięcia. Takie taśmy mają różny poziom intensywności/rozciągnięcia -jeżeli na danym 'poziomie' bez problemu robicie podciągnięcia przechodzicie na kolejny. W końcu uda Wam się wykonać ćwiczenie bez pomocy taśmy!!


Oprócz tego na drążku możecie wykonywać tzw toes 2 bar'y czy knees to elbows!



 


Oczywiście, tak jak już pisałam - nie jest to niezbędny sprzęt, który koniecznie musicie kupić żeby ćwiczyć w domu!!! Poza tym można kupić sztangę, kettl'a, ławeczkę, piłkę do fitnessu czy lekarską. To wszystko zależy od tego co lubisz robić, jaki trening chcesz wykonywać itd.
Ja posiadam te 4 wymienione przeze mnie 'pomocniki', ale planuję również zakup innych produktów!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz